### ZPG Souhrn ################################################################################## ### 1. Reprezentace dat - hranicni reprezentace - hranova - okridlena hrana - objemova reprezentace (CT) - CSG (vysledne teleso vznikne ze zakladnich teles nejakym slucovanim transformacemi ...) - ktivky - plochy - Hermit alias Ferguson - Bezier - Coons ### 2. Pomocne struktury - obalova telesa - deleni prostoru (octree, quadtree) ### 3. Transformace - rotace - translace - zmena meritka - zkoseni - projekce (perspektivni, paralelni atd...) - orezavani (pohledova pyramida) - orezavani - Cohen Suterland (obdelnik vversus usecka, 2D pyramida) - Cyrus Beck (konvexni polygon, hedragon) - Weiker Attinkton ### 4. lokalni x globalni osvetlovaci metody - Raytracing (obecny, funguje vzdy) - Radiozita (wiki !) - Phong - stinovani trojuhelniku - konstatni (cely trojuhelnik ma jednu barvu) - gourond (linarni interpolace z vrcholu) - phong (pocita rovnici v kazdem bode) - specialni -DVR (pro volumetricka data, prochazeni paprsku, ale napocitavaji se prispevky) - prevod na hranicni reprezentaci a pak standardne (lokalni osvetlovaci metoda / raytracing) Prevod pomoci "marching cube", "marching tetrahedra" (izoplochy, trojuhelniky atd) ### 5. viditelnost - raytracing, je to vyreseno - lokalni osvetlovaci metoda - Z-buffer - maliruv algoritmus - metoda plovouciho horizontu ### 6. Materialy _ textury - 2D textura x 3D textura - Normalove mapovani (bump-mapping) - Dithering (Floyd Stainbergova metod a- konstantni prah, maticove rozptyleni) ### 7. Barevne systemy - RGB - CMY x CMYK - Aditivni versus Substractivni - HSV x HLS systemy - CIE xyz a CIE xy systemy, problematika gamut, krivka spektralnich car, doplnkova vlnova delka. ### 8. Rastrove kresby - usecka - Bresenham - scanline plneni